program_logo

European Schoolnet - IT Fitness test 2012

Výsledky testu IT Fitness

Test ukázal, že čeští žáci a studenti se dobře orientují v otázkách bezpečnosti a etiky internetu (nejúspěšnější byla otázka týkající se pravidel zveřejňování informací na internetu) a jsou si vědomi nástrah virtuálního světa. Dobře dopadli i v oblasti teoretických znalostí, například v oblasti složení počítače, nebo jednotlivých programů a jejich funkcí (např. které zařízení je výstupní nebo k čemu slouží komprimační program). Největším problémem pro české žáky a studenty byly prakticky zaměřené úkoly, ve kterých museli pracovat např. s textovými editory, nebo ve kterých museli vyhledávat konkrétní informace na internetu, jako je vlakové spojení či autor obrázku“, říká k výsledkům testu Barbora Grečnerová z Domu zahraničních služeb.

Zde naleznete celou tiskovou zprávu vydanou dne 24.10. 2012 a  výstupy z testu.

Vítězné školy

Test IT Fitness, který Dům zahraničních služeb nabízel zdarma v rámci kampaně European e-Skills Week 2012, byl dne 30. 4. 2012 ukončen. V rámci testu IT Fitness byla vyhlášena soutěž pro školy ve třech kategoriích. Vítězným školám byly předány ceny na tiskové konferenci dne 24.10. 2012 v Praze v sídle Domu zahraničních služeb.   

Vítězové soutěže:

  • ZŠ nebo SŠ s nejvyšším počtem otestovaných žáků - Střední průmyslová škola a Obchodní akademie, Nivnická 1781, 688 01 Uherský Brod
  • Náhodně vylosovaná ZŠ nebo SŠ - Základní škola Zábřeh, Školská 406/11, okres Šumperk
  • Náhodně vylosovaný žák ZŠ nebo SŠ - David Vybíhal, VOŠ ekon. a zdravotnická a Střední škola, Hybešova 53, Boskovice  

Rádi bychom všem poděkovali za zájem o tento test a doufáme, že ho budeme moci v příštím roce opět zopakovat. 

Jak se testovali žáci v ZŠ J. A. Komenského v Lounech?

Podívejte se na pořad České televize PORT a reportáž z lounské základní školy, kde jsou žáci zapojeni do aktivity eTwinning a kde se také otestovali v testu IT Fitness.

http://www.ceskatelevize.cz/porady/10121359557-port/779-radost-z-uceni-etwinning/video/